Business

Med arbejde, deadlines og muligvis børn kan hverdagen for nogen være svær at balancere.

Virksomhed

BodyLab

Telefon

96 525 525

E-mail

kundeservice@bodylab.dk

Webside

https://www.bodylab.dk/shop/frontpage.html

Annonce Virksomhedsprofil - 19. september

Sådan får du mere overskud i hverdagen

Måske føler du, at der ikke er nok timer i et døgn, eller måske føler du dig træt hele tiden? Her får du 3 gode råd til mere overskud i hverdagen.

Vær opmærksom på din søvn

En af de vigtigste faktorer for dit energiniveau i løbet af dagen er din søvn. Hvis du har fået for lidt eller forstyrret søvn, kan det gå ud over din produktivitet. Dit humør kan også svinge, hvilket kan resultere i skænderier med din omgangskreds. Hvis du er i søvnunderskud, gavner det hverken dig eller dine omgivelser. Sæt en fast tid til at starte med, hvor du skal være i seng. Det kan gøre det nemmere, så man ikke går i seng på vidt forskellige tidspunkter. Derudover er det en god idé at undlade at se fjernsyn eller bruge computer/mobil 30-60 minutter, inden du har tænkt dig at sove. Når der er lys, selv i små mængder, kan du have svært ved at sove, fordi dine celler sender signal til hjernen om, at den skal holde sig vågen.

Mere energi

Hvis søvnen ikke hjælper, findes der alle mulige former for energigivende ting. Kaffe, energidrik og sodavand. Måske er du ikke den store kaffedrikker, og de mystiske energidrikke kender man ikke så meget til endnu. Så er der heldigvis et alternativ, selvom du drikker kaffe. Så kan du slippe for kaffeånden. Koffeinpiller er meget effektive for mange mennesker, og de hjælper med at give energi på de præcise tidspunkter, de har brug for det i stedet for at drikke 20 kopper kaffe om dagen. Du kan købe koffein tilskud her hos Bodylab og få den energi, som du mangler i hverdagen. Du behøver kun at tage en halv pille, og så får du den tilstrækkelige energi til dine gøremål. Du kan have dem i en lille æske eller pose i tasken eller i jakken, så de altid er klar, hvis du får brug for dem. De er mere effektive end både kaffe og energidrik, og de er ikke skadelige for din krop på samme måde.

Lav et ugeskema

For at få mere overskud, er det en god idé at få mere overblik. Et ugeskema kan derfor blive et vigtigt værktøj i din hverdag. Du skriver ned, hvornår du har aftaler, og hvor lang tid de tager, og tilpasser resten efter det. Hvornår skal der handles? Hvornår skal børnene hentes? Hvornår er der tid til at gå med hunden? Det er meget nemmere at få hverdagen til at hænge sammen, når man får sine planer og pligter visualiseret. Oveni kan du gøre handleturen nemmere ved at lave en madplan og en tilhørende handleliste.